Cari Kerja

Hello readers ! tadi aku dah isi borang upu aku . harap-harap la aku dapat asasi sains kan ? tapi kalau dapat bidang engineering pun ok gak . aku pilih asasi sains sebab aku nak sangat jadi ahli kimia . orang cakap kalau nak berjaya dalam hidup , kita kena la pilih bidang yang kita minat . yeke ? tapi ada jugak kes yang orang dapat bidang pengajian yang diorang tak minat . but don't wolly-wolly . bak kata ogy ahmad daud , tak kenal maka tak cinta . so , belajar je dulu dan minat akan datang menyusul . :)

minggu lepas , aku nak pegi cari keje . haha . biar betik aku neh . betik la masalahnya sayang oii . dengan harapan akan dapat cari keje , aku pun bangun la awal . then , aku bagitau mama aku yang aku nak pegi cari keje . ikut la keje apa pun . asalkan halal . then , mama aku cakap  " kawan mama cakap dia nak cari pekerja kat farmasi dia , jom la kita try tanya dia " . dengan wajah gedik , aku pun bersiap-siap . aku tak reti nak makeup so aku pun pegi la dengan muka seposen camtu .

naik kereta sila pakai seatbelt ye.nanti tak pasal-pasal kena saman . :)

then , sampai kat farmasi pertama . tetiba , adoiii . maaf dik , akak dah ambik orang dah . huh . frust . takpe la janji dah usaha . then , satu hari mama aku balik rumah selepas pegi beli ubat . dia bagitau yang dia dah bagi nama aku kat pemilik sebuah farmasi ni . tapi kena tunggu orang tu kol aku dulu la untuk pegi interviu . sekarang ni dia tak kol2 lagi . sabar je la . nama lagi mintak keje dengan orang . 

maaf cik . saya dah tunang . hehe .
 ok . usaha cari keje hari tu dikira berjaya la kot . kalau aku tak dapat jugak keje kat farmasi tu , aku cari keje lain pulak . usaha tangga kejayaan . haha . amal-amalkan dan selamat beramal . (^_^)

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Sha ! Like Kalau Suka ! ♥

;

No comments:

Post a Comment