Membebel

Malam ni aku nak membebel . kesunyian yang melanda membuat aku gila . aku nak membebel dalam fesbuk , takot ada orang annoying pulak . so , aku lepas geram kat dalam blog aku ni la . aku tak taw kenapa perangai aku pelik sikit malam ni . baik aku mengaku sebelum orang cakap aku pelik . pagi tadi aku pegi terengganu . aku pegi mahkamah . sebabnya aku nak bercerai . sedih kowt . baru 2 tahun aku kawen dah kena cerai .malang nya nasib cik peah oii . 

hari tu aku terbaca dalam paper . dia bagitau kes perceraian ni banyak berlaku kat terengganu . terengganu memonopoli peratusan kes perceraian iaitu sebanyak 65 peratus sahaja . manakala negeri yang paling sikit kes perceraian nya adalah negeri kelantan . satu tepukan gemuruh untuk kelantan . tu la . orang dah cakap dah jangan kawen cepat-cepat tapi degil . nak jugak kawen awal . so ,tengok la apa dah jadi . tak sampai setahun kawen dah nak cerai . menyusahkan peguam je . 

asyik-asyik kalau cerai mesti sebab lelaki . kesian kat kaum adam . asyik-asyik diorang je yang dituduh jahat . eh ,pompuan pun sama jahat la . dan ada sesetengah tu lagi jahat dari lelaki .pompuan ni senang sikit nak dapatkan simpati orang . nangis sikit orang dah simpati giler . pompuan camni memang menjatuhkan maruah pompuan taw tak.jangan la selalu menghukum lelaki sedangkan pada hakikatnya kita yang salah . kalau suami jahat , terus dakwa . tapi bila isteri nusyuz , ada suami dakwa ? konklusinya , semua orang tak sempurna . 

mesti korang pelik kenapa tiba-tiba aku membebel pasal cerai-cerai ni .sebab aku tengok dunia sekarang dah biasa sangat dengan cerai ni .dah jadi style dalam masyarakat . aku bosan asyik dengar cite ni je hari-hari . dalam tv la , dalam radio la . even kat sekeliling aku pun . huh . seriusly aku tak suka dengan situasi cerai .

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Sha ! Like Kalau Suka ! ♥

;

No comments:

Post a Comment