Doaku

Ya ALLAH , jika telah ENGKAU catatkan dia milikku dan tercipta buatku , maka satukanlah hatinya dengan hatiku dan titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi . Dan YA ALLAH , YA TUHAN-ku yang Maha Mengasihi , seiringkanlah kami melayari hidup ini , perkukuhkan yang sejahtera dan abadi . 
 
Tetapi YA ALLAH , seandainya telah ENGKAU takdirkan dia bukan milikku , bawalah dia jauh dari pandanganku , luputkanlah dia dari ingatanku , dan peliharalah aku dari kekecewaan olehnya . Serta YA ALLAH YA TUHAN-ku yang Maha Mengerti , berikanlah aku kekuatan , melontar bayangannya jauh ke dada langit , hilang bersama senja nan merah , agar aku bahagia , walaupun tanpa bersama dengannya . Dan YA ALLAH yang tercinta , gantilah yang telah hilang , tumbuhkanlah kembali yang patah , walaupun tidak sama dengan dirinya .

YA ALLAH YA TUHAN-ku , pasrahkanlah aku dengan takdir-MU. Sesungguhnya apa yang telah ENGKAU takdirkan, adalah yang terbaik buatku , kerana ENGKAU Maha Mengetahui , segala yang terbaik buat hamba-MU ini .

YA ALLAH , cukuplah ENGKAU sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan di akhirat . Dengarlah rintihan dari hamba-MU yang daif ini . Jangan ENGKAU biarkan aku bersendirian di dunia ini mahupun di akhirat nanti . Usah ENGKAU juruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran.Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman , supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup , ke jalan yang ENGKAU redhai , dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah . Amin , Ya Rabbal A'lamin . 


Bingkisan doa dari Dr.Hm Tuah 

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Sha ! Like Kalau Suka ! ♥

;

No comments:

Post a Comment